طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن و 6 نکته قابل توجه در آن

طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن :

دکوراسیون داخلی نشیمن مدرن
دکوراسیون نشیمن مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن که امروزه توجه شایانی به آن می شود ،میبایست بستری برای دید بصری بهتر همراه با حس آرامش مهیا شود، که حس زیبا شناختی را توام با آرامش فردی ایجاد سازد.

طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن با توجه به سلیقه شخصی و همچنین نوع سبک معماری کلاسیک ، نئوکلاسیک و مدرن قابلیت تغییر در کلیه مصالح ، المان ها، تجهیزات ، عناصرو... را دارا میباشد.(مقاله سبک های معماری )

ما (گروه معماری الیزه) برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا و منحصر بفرد شما را راهنمایی می کنیم تا بهمراه هم یک طرح جذاب و بسیار زیبا برای فضای نشیمن شما خلق کنیم  .

آنچه که در یک طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن بسیار مهم و حائزاهمیت می باشد ، توجه به بخش بندی و همچنین نوع مصالح بکاررفته در سقف ، دیوارها و همچنین کف پوش ها است ،که نسبت به سبک معماری در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن موثر می باشد.

مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن باید در نظر گرفت :

1-مکان کانونی :

مکانی می باشد که مانند یک نگین انگشتری در طراحی داخلی مورد توجه است ، و زمانی که شخص وارد خانه می شود اولین جای که مورد توجهش قرار می گیرد نقطه کانون می باشد . این مکان تاکیدی هر نقطه از محل طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن می تواند باشد.

 

-پنجره ها :ایجاد پنجره های قدی بلند و بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن می تواند یک نقطه تاکیدی ویا کانونی باشد ، که رابط فضای داخلی و محیط بیرونی است . این امر علاوه بر ایجاد ورود نورطبیعی به داخل خانه که باعث شادابی و طراوت محیط می شود ، با آویزان کردن پرده های شیک و چیدمان مبلمان مناسب در محیط می توان یک نقطه تاکیدی خوبی را ایجاد ساخت .

 

-شومینه ها :شومینه ها علاوه براینکه یک سیستم گرمایشی هستند ، یک نقطه کانونی خوبی می باشند ، که با قراردادن یک صندلی به همراه یک کتابخانه و عناصر و تجهیزاتی که سبک معماری شما رانشان می دهد ، این محیط را به راحتی می توان طراحی کرد تا استفاده بهینه ای از فضا شود .

 

-قفسه ودکورها :ایجاد باکس قفسه برای عناصر دکوراتیو و محل قرارگیری اشیا وتزئینات زیبا می تواند به همراه یک چیدمان زیبا نقطه کانونی شما را در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن با توجه به سبک معماری دلنشین سازد .

 

-کلکسیون های تزئینی وعناصر: وجود عناصری مانند ، تلوزیون ، مبلمان ، مجسمه ها وکلکسیون اشیا قدیمی و ویترین ها در کنار یک دیوار طراحی شده از مصالح مختلف مانند سنگ ، لمسه های چرمی یا پارچه ای ، آینه ها ، پتینه و یا گچبری می توان یک نقظه کانونی جذابی را به وجود آورد .

 

 

ایجاد نقطه کانونی توسط پنجره ها
نقطه کانونی توسط پنجره 

 

2-توجه به خط :

خطوط درطراحی دکوراسیون داخلی نشیمن بسیار مورد توجه است ، و باعث هر چه بهتر نمایان شدن طراحی داخلی می شود . در زیر می توانیم به خط های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن اشاره کنیم.

-فاصله خطی عمودی :

معمولا به فاصله سقف تا کف گفته می شود که نسبت ارتفاع به وجود آمده از سقف تا کف خانه است . هرچه این ارتفاع بیشتر باشد فضا باز تر و بزرگتر جلوه می دهد ، وجود ستون ها نشان دهنده اصلی این امر می باشد ، که در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن براحتی می توان در قسمت سقف کلیه طراحی های گچبری همراه با آویزهای زیبای را اجرا ساخت .

-خطوط افقی :

به دیوار ها با گستره پهنی که در فضا ایجاد می کند گفته می شود ، این خطوط با اجرای انواع پتینه ،کاغذ دیواری و یا قاب بندی توسط گچبری و یا رنگ ٍ زیبا سازی می شود .

-خط های منحنی :

این خط ها درپله ها ، نرده های کناری بکاررفته ، خط های مبلمان ، آویزها و... به وجود می آید که در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن فضا رالطیف تر ، نرمتر و جذاب تر نشان می دهد .

3-رنگ ها :

کاربرد رنگ در انواع طراحی های داخلی بسیارمورد توجه است ، رنگ ها علاوه بر ایجاد طراوت وشادابی در محیط ، از نظر روانشناسی نیز تاثیر مثبتی بر روحیه فردی افراد دارد .

رنگ های که در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن باید استفاده شود برحسب سلیقه فردی وسبک معماری به سه روش قابل اجرا می باشد، رنگ اصلی یا اولیه ، که حدود 60 درصد از فضا را در برمی گیرد وتعیین کننده هارمونی رنگی می باشد که نسبت به نوع رنگ سرد ، گرم و یا خنثی بودن آن مشخص می شود ، که شامل رنگ دیوار، کف پوش وپس زمینه محیط کانونی نیز می باشد . این رنگ ازهر دسته رنگی که باشد بیشترین بخش ها را به خود اختصاص میدهد.

با توجه به رنگ اصلی ، رنگ دوم نیز که 30درصد دیگر میباشد ، که شامل تجهیزات و برخی از عناصر مانند پرده ها ، مبلمان ، آویز ها و... که کمی با رنگ اصلی اختلاف دارد( به طور مثال اگر رنگ اصلی سقید میباشد رنگ دوم بهتر است طوسی بسیار کمرنگ و بی بژ بسیار کمرنگ باشد) تعیین میشود .

استفاده از رنگ سوم از پالت رنگی بکاررفته در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن می تواند یک رنگ متضاد با رنگ اصلی( تیره تر و یا روشن تر)باشد که شامل جزئیات در طراحی مانند ، رنگ کوسن ها برای مبلمان ، برخی اشیا تزئینی و... است.

رنگ ها با جلوه های جذاب و زیبایی که در محیط ها گوناگون چه اداری ، تجاری و یا مسکونی طوری باید طراحی شوند که حس آرامش در فرد را برانگیزد و نهایت لذت فردی راایجاد سازد ، ما با ایجاد یک هارمونی از پالت رنگی در طراحی داخلی انواع محیط و فضای شما سعی می نمائیم بهترین بازخورد را از محیط به شما بدهیم .

 

 

4-نورپردازی :

در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن نورپردازی به روشی خاص قابل اجرا می باشد ، که نسبت برطراحی داخلی اجرا شده ، نوع نورپردازی قابل تغییر است .البته نباید از وجود نور طبیعی که به داخل از طریق پنجره ها راه دارد غافل شویم ، که سهم بزرگی از نورپردازی را در طول روز با زیبایی هرچه تمامتر از فضای بیرونی را برعهده دارد به نمایش می گذارد .

  • انواع نور پردازی :

1-نورکلی: نوری می باشد از یک عنصر نوری که روشنایی کلی و یکسانی را به اطراف ساطع می سازد.مانند آویز ها و لوستر ها که در وسط سقف آویزان میشوند

2-نور تاکیدی : نوری است در یک محیط کانونی یا تاکیدی بر اساس نوع سبک معماری ملایم و یا درخشنده بکار برده می شود . مانند نور آباژور

3- نور مخفی یا دکوراتیو : نوری است که برای مشخص کردن یک قسمت بصورت مخفی بین درزها موجود بصورت نواری طراحی می شود. مانند نور های مخفی بین آرک های سقفی و یا نورهای زیر قفسه ها و...

4-نور نقطه ای : نوری است که به یک بخش از دیوار یا عنصر برای بهتر نشان دادن آن استفاده می شود . مانند دیوار کوب ها و یا نوری که به یک مجسمه و گیاه تابیده می شود

در کل نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن امری می باشد که رابطه مستقیمی با رنگ ها برای ایجاد جلوه بهتر ، نمایان ساختن بافت در مصالح ، نشان دهنده سبک معماری دارد .(مقاله نورپردازی سختمان )

نورپردازی نشیمن
نورپردازی نشیمن

5-کاربرد عناصردر طراحی داخلی نشیمن :

با توجه به سبک های معماری گفته شده و تاثیر معماری برآنها نوع عنصر های کاربردی نیز از لحاظ ، بافت ، جنس ، شکل و ترکیب تغییر می کنند.

در طراحی های کلاسیک عمدتا استفاده از آویز های پر زرق و بررق و درخشان وبزرگ ، رنگ ها گرم خاص مثل طلائی ، نقره ای ، برنز و...، استفاده از مجسمه های چشم گیر با طراحی ها و نقوش پر پیچ وتاب ، استفاده از فلزات درخشان ، مبلمان سلطنتی واشرافی ، پرده ها و گوشوارک های ضخیم و جذاب بسیار جذاب می باشد .

در طراحی های مدرن استفاده از عناصر ساده و کم حجم وجود اشکال هندسی و خطی رنگ های خنثی همراه با نورپردازی ملایم توسط آباژور ها استفاده از گیاهان آپارتمانی فضای مدرنی را به ایجاد میکند .

 

6-استفاده از گیاهان :

کاربرد گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن نیز با توجه به سلیقه افراد مرسوم میباشد .به طوری که می توان از یک گرین وال ( دیوار سبز) ، یک پاسیو گیاهی زیبا ویا یک تراریوم شیشه ای قدی در قسمتی از خانه استفاده کرد که به نوعی می تواند نقطه کانونی نیز در فضای طراحی شده را به وجود بیاورد .(مقاله گیاهان روفگاردن )

گاها استفاده از گلدان های شیک فضای شما را نیز دل انگیزتر می سازد . اینکه چه گیاهان آپارتمانی را مورد استفاده قرار بدهید و به چه شیوه ای طراحی را اجرا سازید ، گروه معماری الیزه در داشتن این نقطه کانونی زیبا شما را راهنمایی و در زمینه اجرا یاری می نماید .

 

گروه طراحی الیزه

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش