طراحی ویلای مدرن با سیستم سریع سازی و المان های موثر در زیبایی آن

طراحی ویلای مدرن

قبل از هر چیز بهتر است بدون حاشیه چینی تعریفی از طراحی ویلای مدرن  داشته باشیم. طراحی مدرن به معنی استفاده نکردن از هر گونه المان تاریخی و سنتی (کلاسیک) در طرح میباشد. طراحی مدرن یعنی به کار گیری المانها و ذهنیت امروز درکار نه دیروز و نه فردا.

پس از آنجایی که طراحی ویلای مدرن کاملا وابسته به تکنولوژی روز میباشد, خیلی مهم هست که طراح به تکنولوژی روز تسط داشته باشد. اطلاع داشتن از المانهای روز موجود در بازار و همچنین تکنیک های طراحی روز از مهمترین عوامل موفقیت در طراحی مدرن میباشد

10 شاخص اصلی در طراحی ویلای مدرن

1. استفاده از دیواره های تمام شیشه ای در کار: بر خلاف ویلاهای کلاسیک, طراحی ویلا مدرن به گونه ای است که در قسمتهایی از قبل تعیین شده در کار تمامی دیواره های به صورت شیشه ای میباشد. این دیوار های شیشه می میتوان از کرتین وال, نمای شیشه اسپایدر, ترمال بریک و یا upvc باشد که بسته به رده پروژه یکی از آن ها و یا به صورت ترکیبی در کار استفاده میشود

2. استفاده از خطوط صاف به جای خطوط منحنی: در طراحی ویلای مدرن بیشتر تمایل در استفاده از خطوط صاف میباشد. به این معنی که قالب طراحی بنا در معماری مدرن بع صورت خطوط صاف هست. البته این به معنی استفاده از خطوط صاف صرف نیت ما میتوانیم طرح هایی از معماران بزرگ سبک مدرن رو (مثل ذاها حدید) رو مشاهده کنیم که تماما به صورت منحنی میباشد ولی به هیچ عنوان القا کننده تم کلاسیک نمی باشد.

3.استفاده از جانپناه شیشه ای در کار: یکی درگر از المانهای بسیار تاثیر گذار در طراحی ویلا مدرن استفاده از جانپناه های شیشه ای میباشد. جان پناه شیشه ای به دو صورت شیشه سکورت و شیشه لمینت مورد استفاده قرار میگیرد.

شیشه های سکوریت که در کارخانه تحت حرارت معینی قرار میگیرد و اصتلاحا دچار چغرمگی میشود و در مقابل ضربه مقاوت بالایی به دست می آورد.منطقی است که این تیپ شیشه ها در مکانهایی استفاده شود که حد اکثر ارتفاع بیش از 3 یا 4 متر نباشد.

شیشه های لمینت هم همان جور که از اسمش پیداست شیشه های لایه لایه میباشد. به این معنی که دو و یا بیشتر از شیشه های سکوریت را در کارخانه روی همدیگر با چسب های مخصوص چسبانه تا به ضخامت مورد نظر برسند. استفاده از این شیشه ها به دلیل امنیت بالای آن محدودیت به کار گیری در هیچ ارتفاعی را ندارد.

4. استفاده از استخر در فضای روبروی بنا: استفاده از استخر در روبروی بنا به ایجاد حال و هوای مدرن در کار بسیار تاثیر گذار است. در طراحی ویلا مدرن استفاده از استخر با جانپناه شیشه ای به دلیل انعکاس ساختمان در استخر بسیار بسیار فضای جذابی را به وجود می آورد.

5. استفاده از نشیمن گاه هم سطح در محوطه: در طراحی ویلای مدرن یکی از المان های محوطه سازی استفاده از فضای نشیمن در محوطه حیاط میباشد. برای ایجاد همچین نشیمنی بهتر است فضای مورد نظر را کمی بیشتر از تراز سطح زمین خاکبرداری کنیم تا در نهایت پس از ساخت تراز تکیه گاه ها ی مبلمان با سطح زمین یکی شود.

6. باغچه سازی با طرح مربع مستطیل: از دیگر المان های زیبا سازی محوطه ویلای مدرن استفاده از باغچه سازی مستطیل شکل در عرض و طول حیاط میباشد

7. رنگ غالب سفید در ویلا: در طراحی ویلای مدرن بهتر است که رنگ غالب رنگ سفید باشد این رنگ میتواند با رنگ های دوم از قبیل طوسی , قهوه ای و یا مشکی ترکیب شود.

پیشنهاد دیگراین است که ویلا به صورت کلی تم طوسی و تیره داشته باشد که در این صورت زیبایی طرح دوچندان میشود.

8. استفاده از سقف شیشه ای: توصیه میشود در طراحی ویلای مدرن قسمت هایی کم از سقف (به عنوان مثال سقف نشیمن) به صورت شیشه ای باشد تا ترکیب دیواره های شیشه ای و نیز سقف شیشه ای فضای لوکسی را برای ما به وجود بیاورد

                                                                

9. ارتفاع زیاد سقف: از آنجایی که به صورت معمول طراحی ویلای مدرن به صورت دوبلکس و یا تریبلکس میباشد بنابر این بهتر است تا  قسمت هایی از ویلا مثل فضای نشیمن به صورت یک طبقه ولی با ارتفاع زیاد (ترکیب ارتفاع طبقه اول و دوم دوبلکس) اجرا گردد.

10. اجرای روفگاردن: یکی از مهمترین المان ها در طراحی ویلای مدرن طراحی و اجرای بام سبز  و یا همان روفگاردن میباشد.این المان که یکی از مهمترین عامل های لوکس کننده ویلا ها میباشد باعث ایجاد فضایی نشیمن سبز مضاعف بر روی بام میشود.

                                                         

طراحی ویلای مدرن سریع سازچیست

در این قسمت از مقاله میخواهیم به یک ایراد بزرگ که در کشور ما کمی بزرگتر از دیگر کشورها است بپردازیم. ایراد بزرگ کند سازی.

                                    

مستقل از تمام قضایایی شبیه به نداشتن بودجه کافی و یا تاخیر در پرداختی ها و . . . بزرگترین عامل اصلی کند سازی در اجرا استفاده از مصالح سنتی است که این موضوع به تنهایی 80 درصد از عوامل تاخیر در اتمام پروژه ویلایی را به خود اختصاص داده است. استفاده از مصالح مدرن و پیش ساخته سازی بسیار در امر تسریع اجرای پروژه مثمر ثمر است.

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش