حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا

حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا

شاید به جرات بتوان گفت که اهمیت طراحی حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا به اندازه اهمیت طراحی خود ویلا میباشد. از آنجایی که محوطه ویلا اولین فضایی است که افراد برای ورود به ویلا پای در آن فضا میگذارند, لذا تامین نیاز زیبایی در این فضا بسیار بسیار مهم میباشد.

6 نکته درباره حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا

1- این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی محوطه ویلا با طراحی خود ویلا سنخیت داشته باشد. به این معنی که اگر طراحی ویلا به سبک کلاسیک اجام شده است میبایست حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا نیز به همان سبک انجام شود تا افراد در بدو ورود به حریم ویلا و محوطه ویلا دچار دوگانگی نشوند

2- نورپردازی در حیاط سازی و محوطه سازی ویلا: قطعا و قطعا مهمترین المان در زیبا سازی محوطه سازی و فضا سازی ویلا نور پردازی آن میباشد. اکیدا توصیه میشود از نور های غیر مستقیم به جای نور های مستقیم استفاده شود. به این معنی که نور پردازی به گ.نه ای باشد که ما منابع نور را نبینیم به گفته دیگر منبع نور به جسمی تابیده شود و باز تاب آن نور را ما ببینیم (تمامی نور پردازی ها به صورت نور مخفی باشد)

3- گونه های گیاهی: در حیاط سازی و محوطه سازی ویلا باید دقت شود که اگر طراحی محوطه به صورت خطوط منحنی میباشد میبایست از گونه های گیاهان کروی مثل سیکاس گرد و یا مورد پیوندی با هرس شدگی کروی و . . . باشد و اگر طراحی محوطه به شکل خطوط ساف باشد میبایست از گونه های گیاهی صاف مانند کاج تویا و یا لاوسن و . . . استفاده شود

4- کف سازی : در حیاط سازی و محوطه سازی ویلا شاید بتوان گفت بعد از تور پردازی مهمترین موضوع کفسازی میباشد. در محوطه های با شیب زیاد توصیه میشود که کفسازی به صورت بتن درجا و به صورت په ای احداث شود

ودر کفسازی های فضاهای با شیب کم بهتر است از کفپوشهای بتنی پیشساخته با ترکیب چمن طبیعی و مصنوعی استفاده شود.

5- کاشت گیاهان: در حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا بهتر است کاشت گیاهان به گونه ای انجام شود که ما بتوانیم بین گیاهان رو کاملا با قلوه سنگ های تزئینی پرکنیم به صورتی که دیگر خاک بین گیاهان دیده نشود.

6-آبیاری گیاهان: این جزء لاینفک کار میباشد که ما برای آبیاری تمامی گیاهان میبایست از سیستم آبیاری قطره ای به صورت اتوماتیک استفاده کنیم. در حیاط سازی ویلا و محوطه سازی ویلا از آنجایی که معمولا پوشش های گیاهی در فضایی وسیع میباشد امکان آبیاری گیاهان به صورت دستی کاری بسیار دشوار و هزینه برداری میباشد. ولی با اجرای سیستم آبیاری قطره ای نه تنها در هزینه نیروی انسانی و هزینه آب بسیار صرفه جویی میشود بلکه آبیاری به صورت کاملا انحصاری برای هر گیاه و با زمان بندی مشخص برای هر فصل صورت میگیرئ.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش