طراحی داخلی پارکینگ ، لابی و ورودی آسانسور در ساختمان

 

طراحی داخلی پارکینگ

طراحی داخلی پارکینگ بسیار مورد توجه مهندسین طراح می باشد، چراکه امروزه به طور معمول هر خانواده یک خودرو دارد که یکی از دغدغه های آنها ،ایجاد یک فضا برای پارک خودرو و یا داشتن پارکینگ مناسب است که با یک طراحی داخلی زیبا میتوانیم پارکینگ خود را تبدیل به فشایی چشمگیر و دل نواز کنیم. .

به طور کلی اولین جایی که شخص در بدو ورود به همراه یک خودرو در ساختمان مورد توجه قرار می دهد پارکینگ است ، که این پارکینگ می تواند با یک طراحی جذاب جلب توجه راننده را ایجاد کند .

طراحی داخلی پارکینگ
طراحی داخلی پارکینگ مدرن

 

  طراحی داخلی پارکینگ با توجه به محل قرارگیری به دو دسته هوشمند و غیر هوشمند تقسیم می شود که در این مقاله به طراحی  دسته دوم یعنی طراحی پارکینگ غیر هوشمند می پردازد .طراحی پارکینگ غیرهوشمند شامل طراحی  پاراکینگ خصوصی و عمومی است ، که طراحی داخلی پارکینگ خصوصی شامل مسقف و رو باز می شود

ما (گروه طراحی الیزه) با در نظر گرفتن تمامی اصول زیباشناسی با طراحی بسیار زیبا به شما کمک میکند تا محیطی زیبا تر برای محوطه پارکینگ خود به وجود بیاورید.

نکات قابل توجه برای طراحی پارکینگ:

 

1- شناسایی سبک طراحی داخلی پارکینگ :

این که پارکینگ شما با توجه به نوع ساختمان ، چگونه ، چطور و به چه شیوه ای طراحی شود و به نکاتی مثل جداسازی فضای پارکینگ ،وجود رمپ در محوطه  پارکینگ، محل قرارگیری درب ورودی ،متریال و تجهیزات بکار رفته ،نور پردازی و...طراحی داخلی پارکینگ را تحت تاثیر قرار می دهد . (رجوع شود به مقاله سبک های معماری )

 

2-بررسی ابعاد و اندازه فضای پارکینگ:

بررسی فضا برای طراحی داخلی پارکینگ، یکی از اصول و مبانی عملیات طراحی  داخلی پارکینگ می باشد و در اولویت قرار دارد . نوع قرار گیری خودرو، حد فاصل خودرو ها بایکدیگر و میزان زاویه چرخشی آن بسیار حائز اهمیت است ، فضای ایجادی استاندارد یک پارکینک به طوری است که ماشین ها بصورت عمود بر هم وبا طول 5متر و عرض2.3 متر کنار یکدیگر قرار می گیرند.

 

حد فاصل بین کف تا سقف خودرو
حد فاصل سقف تا کف در طراحی داخلی پارکینگ

 

3-انتخاب کف پوش مناسب :

با توجه به وزن خودرو ها و میزان عبور و مرور در پارکینگ باید سنگ فرش و کف پوشی را انتخاب کرد که در طراحی داخلی پارکینگ درعین زیباسازی محیط، دوام واستحکام خوب ومناسب در برابر وزن ماشین را داشته و سنگینی خودرو را تحمل کند و به کف پوش آسیبی وارد نشود.

یکی دیگر از موارد قابل اهمیت فاصله مفید در طراحی داخلی پارکینگ است .که فاصله سقف با کف پارکینگ را فاصله مفید می گویند .که حداقل فاصله در یک پارکینگ کوچک 220 تا240 سانتی متر می باشد .

برای طراحی سقف پارکینگ و زیبا سازی آن میبایست این فاصله را در نظر گرفت، چرا که کوتاه کردن سقف با المان های نا به جا ممکن است در تردد خودرو ها اشکالاتی را به دنبال داشته باشد.

طراحی داخلی پارکینگ

4-نور پردازی :

نوع نور پردازی که داخل محوطه پارکینگ به کار می رود بسیار بسیار قابل اهمیت است .ایجاد یک روشنایی کافی در پارکینگ به افراد در هنگام رانندگی و یا پارک کردن خوردرو در شب این امکان را می دهد تا را ننده با امنیت کامل وسیله نقلیه خود را پارک کند و احساس آرامش را به او القا کند .

گاها پیش می آید که فضایی برای پارکینگ مسقف وجود ندارد که با ایجاد یک فضای مشخص در محوطه حیاط ایجاد می شود ، که با استفاده از ستون های آهنی ویا چوبی و ایجاد سقف های بصورت شیشه ای و سقف های کاذب حالت ثابت به کار می برند و یا با احداث سایه بان های متحرک که حالت چتری را به وجود می آورد را پیاده سازی می کنند . البته این نوع از طراحی پارکینگ بیشتر در ویلا ها اجرا می شود .(رجوع شود به مقاله ویلاسازی)

پارکینگ ثابت در محوطه
طراحی پارکینگ در محوطه

 

 

پارکینگ متحرک
طراحی پارکینگ چتری

 

گروه معماری الیزه با ارائه طراحی داخلی پارکینگ شما را در داشتن یک پارکینگ مناسب وآنچه که متناسب با بودجه شما میباشد یاری مینماید

 

طراحی داخلی لابی:

مکانی در ساختمان می باشد که به علت وجود ساکنین زیاد در ساختمان ایجاد می شود.و زمانی که فرد وارد ساختمان می شود با این فضا روبرو است ، بطوری که با یک طراحی لابی زیبا می توان این قسمت از ساختمان را نیزبا یک طراحی مناسب دلنشین , چشمگیر و جذاب ساخت .

لابی شامل دو قسمت می باشد یک قسمت لابی من که محل قرارگیری نگهبان وقسمت بعدی نشیمن لابی که محل تجمع ساکنین می باشد . فضای لابی من باید به گونه ای طراحی شود نگهبان داخلی آن به تمامی نقاط داخل لابی اشراف داشته باشد ، میز پیشخوان میبایست در قسمتی قرار گیرد که بمحض ورود هر شخص , نگهبان بتواند با او هم صحبت داشته باشد و یا دید کافی به درب ورودی داشته باشد ،امروزه با کاربرد سیستمهای مراقبتی مداربسته در لابی کار نگهبان راحتر شده است و با چک کردن دوربین های داخل محوطه دسترسی به تمامی نقاط را بطور کامل دارد.

طراحی این میز می تواند از جنس های متفاوت  مانند سنگ های نورگذر که با قرار دادن یکسری هالوژن ها و لامپ ها در پشت سنگ اجرا می شود طراحی کرد ، ویا چوب های متفاوت و یا ام دی اف میز را طراحی نمود .

نوع کف پوش های لابی نیز طبق سبک دلخواه  طراحی میشود، شما می توانید از انواع سنگ های گرانیت ، مرمریت ، اونیکس و... با توجه به کیفیت و میزان سختی استفاده نمائید .

دیوارهای لابی اکثرا دیوارهای با وسعت زیاد و گسترده میباشند که برای طراحی داخلی لابی می توانید از کاربرد انواع پتینه ، گچبری و یا سنگ کاری روی دیوار استفاده نمائید .

 در سقف لابی ها چون ما معمولا با ارتفاعات زیادی مواجه هستند ، پیاده سازی نقاشی های سقفی (در سبک کلاسیک)  ، نور پردازی جذاب با لوستر ها وآویز های شیک ، دیوارکوب ها و یا نورهای دکوراتیو و مخفی , سقف را زیباتر می سازند .( طراحی معماری کلاسیک )

معمولا لابی و میز پذیرش یک نقطه کانونی برای ساختمان محسوب می شود ، باید فضا را برای نشست افراد ساختمان طوری محیا کرد تا ساعاتی را که در آن می گذرانند دلپذیر تر باشد .

استفاده از عناصر و تجهیزاتی که در طراحی داخلی لابی بکاربرده می شود ، شامل مبلمان و میز های باید از کیفیت مناسب و خوبی برخوردار باشد ، چراکه محیطی کاملا پر رفت وآمد است و باید از لحاظ کیفیت از درجه خوبی برخوردارباشد تا هم کمتر آسیب ببیند وهم به سرعت آلوده نشود .

یکی دیگر از عناصر دکوراتیو در لابی, گیاهان آپارتمانی بسیار شیک و یا ایجاد یک گرین وال در طراحی داخلی لابی می باشد که محیط را دوچندان دلنشین تر می سازد .

طراحی داخلی لابی نیز با توجه به سبک وسلیقه فردی , قابل تغییر است و با استفاده از کفپوش ها ، متریال کاربردی (سنگ های طبیعی یا مصنوعی ،آجرهای زیبا ،چوب و انواع فلزات ) المان ها ، تجهیزات ، رنگ ، نورپردازی و... مانند طراحی پارکینگ تحت تاثیر قرار می دهد .

طراحی لابی مدرن

 

طراحی ورودی آسانسور :

طراحی ورودی آسانسوربا توجه به نوع طراحی داخلی پارکینگ که توسط یک راهرو ویا فضای جدا از قسمت پارکینگ قرار می گیرد ، نسبت به سبک طراحی داخلی پارکینگ و یا طراحی لابی و یا طبقات اجرا می شود .که این فضا با استفاده از متریال و نورپردازی خاص زیبایی بینظیری می تواند داشته باشد.

در طراحی ورودی آسانسور نیز باید دقت لازم را داشت چراکه توجه به کابین آسانسور و فضای داخلی آن مهم است که طراحی ورودی آسانسور از کیفیت خوبی برخوردار باشد ، استفاده از کف پوش های متفاوت ، بکارگیری ورق های استیل برای نمایی بهتر ، اجرای نورپردازی های دکوراتیو و  نور های مخفی ، پیاده سازی انواع گچبری و رنگ های جذاب فضای ورودی آسانسور را برای هر شخصی جذاب می سازد .

استفاده از گلدان های منحصر بفرد محیط را برای شما جذاب تر می کند. 

آنچه که راجب طراحی داخلی پارکینگ لابی و ورودی آسانسور بیان شد قسمت کوچکی از توجهات به این مکان ها می باشد که می توانید در راستای یک طرح کلاسیک ، نئوکلاسیک و یا مدرن طراحی گردد

طراحی لابی مدرن

ما بادانش روزدنیا وتجهیزات لازم وپیشرفته در طراحی داخلی پارکینگ ،لابی و آسانسورشما رابه داشتن یک محیط امن و لوکس ،مشاوره واجرای مفیدی دعوت می نمائیم  

 

گروه طراحی الیزه

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش