سنگ نورگذر یا مرمر نورگذر چه نوع سنگ هایی می باشد؟

سنگ نورگذر یا مرمر نورگذر چیست؟

سنگ مرمر اونیکس نام دیگری از سنگ نورگذر یا مرمر نورگذر میباشد. اونیکس به معنای نورانی ودرخشنده است . سنگ اونیکس (مرمر) از سنگ های دگرگونی می باشد که از دگرگون شدن سنگ آهک در برابر فشار و دمای بالا به وجود می آید.

سنگ اونیکس یا سنگ نورگذر دارای قابلیت گذر نور است ، که از مواد مذاب سنگ های آهکی و دولومیتی رس دار در درجات متفاوتی تشکیل شده است ، بدست می آید. سنگ اونیکس یا نورگذر دارای کانی اصلی کلسیت می باشد، که در هنگام تشکیل شدن در مجاورت دما ، فشار و عناصر رنگدانه دار بصورت لایه ای ، موج دار به وجود می آید .

سنگ اونیکس یا سنگ نورگذر دارای انواع مختلف می باشد :     

1-سنگ اونیکس سیاه : 

این سنگ اگرچه از درخشندگی کافی برخوردار نیست ، اما سنگی لوکس و براقی می باشد ، که بسیار مورد توجه قرار گرفته ، این سنگ  سیاه در هنگام تشکیل شدن در مجاورت مواد ذغالی ویا منگنز قرار گرفته که به رنگ سیاه ویا خاکستری در آمده است .و در میان آنها مونتری، اوریز برجسته ترین آنها می باشد .

سنگ اونیکس مشکی
سنگ اونیکس مشکی

 

                                         

 

2-سنگ اونیکس سفید: 

این سنگ دارای درخشندگی بالای است ، و محیط طراحی شده با این نوع سنگ نورگذر بسیار جذاب و دلچسب می باشد ، رنگ سفید موجود در این سنگ حاصل از آهک درون آن می باشد .

 

3-سنگ اونیکس سبز :

این سنگ بیشتر در اماکن مذهبی برای کفپوش ویا دیوارها کاربرد دارد ، غالبا رنگ سبز با رگه های سفید وطلائی می باشد ، که در زمان تشکیل شدن در مجاورت منیزیم ودولومیت به این حالت در می آید .

 

اونیگس سبز
اونیگس سبز

 

4- سنگ اونیکس زرد : یکی از پرکاربردترین سنگ نورگذر در نوع خودش می باشد ، این سنگ نورگذر بسیار جذاب ، رنگ زرد ویا قهوه ای خود را از قرار گرفتن کنار اکسید آهن بدون آب با دما وفشار بالا بدست آورده است ، همچنین اگر در مجاورت اکسید آهن آبدار یعنی محیطی که دارای آب است قرار بگیرد یه رنگ سرخ  در می آید .

 ما (گروه طراحی الیزه) در طراحی های داخلی به سبک مدرن بیشتر از این نوع سنگ نورگذر استفاده میکنیم

 

کاربرد سنگ اونیگس زرد
کاربرد سنگ اونیگس زرد

 

با توجه به این نوع از سنگ که در مجاورت دما و فشار بالا و عناصر موجود و واکنش های رادیو اکتیوی که در آن به وجود می آید ، دارای طرح های متنوع نیز می شود که از قرار گرفتن سنگ در برابر جریان آب در مکان های مختلف بصورت لایه ای و یا موج دار شکل می گیرد . 

زمانی که سنگ نورگذر را از دل کوه ها استخراج می کنند ، برش هایی را به سنگ می دهند که طرح روی سنگ را به خوبی نمایان می سازد که این نوع برش ها باعث ایجاد تنوع در سنگ می شود.

برش بصورت سنگ اسلب :

نوعی برش بصورت قواره ای و یکپارچه می باشد که تمام سطح را یکدست و زیبائی جذاب تری را از سنگ نورگذر با قطر های مناسب در طراحی داخلی برجا می گذارد .

 

برش اسلب
برش  اسلب سنگ اونیگس زرد ، قرمز وسفید 

 

گروه معماری الیزه با استفاده از این نوع برش از سنگ اونیکس طراحی داخلی جذابی را به شما ارائه می دهد .

⨀ برش بصورت بوک مچ وفور مچ :

نوعی برش به حال کتابی است که اگر دوقطعه برش خورده از سنگ اونیگس را در کنار هم قرار می دهیم و نمای زیبا و خیره کننده ای از اشکال سنگ اونیکس در کنار یگدیگر داریم 

 

برش سنگ بوک مچ در کاربرد پارکینگ

 

سنگ اونیکس دارای مزایا و معایبی می باشد که باید به آن توجه داشت : 

سنگ اونیکس یا سنگ نورگذر دارای استحکام خوبی در برابر حرارت ودما می باشد ولی بدلیل طبع گرمی که این سنگ دارد در محیط های سرد دوام چندانی ندارد و بر اثر هوازدگی رنگ خود را از دست می دهد ، پس بهتر است که سنگ اومیکس را داخل ساختمان بکار ببریم ، در طراحی داخلی به علت خاصیت گذر نوری این سنگ با یک نورپردازی زیبا توسط هالوژن ها ولامپ ها در پشت سنگ اونیکس در لابی ، میز لابی من ، دیوارها و... به راحتی ازاین سنگ استفاده می کنیم و فضای شما را منحصر بفرد می سازیم .           

  این سنگ از نظر خالص بودن نیز اهمیت دارد چراکه هرچه میزان خالصی سنگ بیشتر باشد سنگ مرغوب تر وقیمت بالای دارد .

تهیه سنگ مصنوعی اونیکس :  

 

 

سنگ مصنوعی اونیگس
سنگ اونیگس مصنوعی

  عمدتا سنگ های مصنوعی در کارخانه تولید میشوند ، چراکه ساخت سنگ مصنوعی به مراتب سبک تر ، متنوع تر و مقرون و به صرفه تر می باشد ، قاعدتا گروه ما (گروه معماری الیزه) متناسب با بودجه وسلیقه کارفرما در طراحی های خود چه داخلی چه محوطه ونما از هردو نوع سنگ طبیعی و مصنوعی استفاده می کند و به شما در انتخاب هریک از سنگ ها مشاوره می دهد .                                   

مواد لازم جهت تهیه سنگ نورگذر مصنوعی :   

                                               

1- پیگمنت :

 یک رنگدانه ای بسیار ریز و پودری شکل است که پس از خشک شدن در آب و روغن حل نمیشود ،همچنین در برابر نور و گرما واکنش نشان نمی دهد ، و دارای رنگ های متنوع بسیاری است و به دلیل متنوع بودن رنگ های پیگمنتی باعث ایجاد محصولات ، با تنوع زیاد میباشد. .                                                                                         

2- سیمان وضایعات سنگ  :

عامل اصلی استحکام سنگ  مصنوعی سیمان به همراه ضایعات سنگی که از استخراج معادن به دست میآید حاصل میشود ، چرا که سیمان باعث چسبندگی بین ذرات سنگی و مواد دیگر داخل آن می شود . 

           

3- شن و ماسه :

از مواد پر کننده منافذ کوچک سنگ نورگذر مصنوعی میباشد                                                  

4- آب : از آنجا که آب یک ماده بسیار مهم و حیاتی است ، در تمام صنایع و تولیدات نیز کاربرد دارد ،از مخلوط شدن مواد گفته شده با هم بهمراه آب و مواد پلیمری سنگ مصنوعی  تهیه می شود . مقدار آب استفاده شده در سنگ نورگذر مصنوعی میزان کیفیت سنگ را مشخص می سازد ، هرچقدر میزان آب بیشتر باشد کیفیت پائین تر و هر چقدر میزان آب مصرفی کمتر باشد کیفیت سنگ نیز بالاتر  می باشد .                     

5- مواد پلیمری :

مواد پلیمری و pvc در تهیه سنگ نورگذر مصنوعی نیز بکار می رود ، این مواد باعث کیفیت و درخشندگی سنگ می شود ، یکی از این مواد پلیمری رزین می باشد که هرچقدر  این ماده بیشتر استفاده شود مصرف آب کمتر و کیفیت بهتری را از سنگ داریم .

آنچه که در استخراج ویا تولیدات سنگ  مهم است کیفیت ، تنوع و قیمت  سنگ می باشد ، این سنگ درطراحی داخلی راه پله ها، لابی ، لابی من ، دیوار ها و کف پوش ها و آشپزخانه فضای زیبای را نمایان می سازد بطوری که ما( گروه طراحی الیزه) با کاربرد سنگ اونیکس در طراحی داخلی فضای شما را چشم گیر و منحصر بفرد می سازیم .

کاربد سنگ اونیکس

​​​​​​کاربرد سنگ اونیگس در آشپزخانه

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش