ویلای لوکس سریع ساز و اجرای فنداسیون آن

فنداسیون ویلای لوکس سریع ساز

بهتره در ابتدا توضیح کوتاهی درباره انواع فنداسیون ها و یا همان پی سازی ویلاها بدهیم

انواع فنداسیون به سه بخش اصلی تقسیم میشود.

1. فنداسیون گسترده (رادیه)

معمولا این فنداسون ها در مواردی بهکار میرود که بار ناشی از ساختمان زیاد باشد و یا خاک زیر پی بستر مناسبی برای پی سازی های منفرد و یا نواری نباشد. البته به ندرت پیش می آید که برای ساخت فنداسیون ویلاهای لوکس سریع ساز از این سیستم استفاده شود. چون به دلیل پایین بودن بار مرده این تیپ ویلا ها و نیز سبک سازی این ساختمان ها نیازی به اجرای این چنین فنداسیون هایی نمی باشد.

2. فنداسیون نواری:

خوب از اسمش که پیداست به صورت نواری کار میشود. زمان از این فنداسیون ها استفاده میشود که فاصه ستون ها به هم نزدیک باشد و نتوانیم فنداسیون ها را به صورت منفرد کنار هم قرار دهیم. ابته با ز هم قابل ذکر هست که میزان استفاده از این تیپ فنداسیون ها برای ویلای لوکس سریع ساز  کمتر از حالت منفرد هست ولی همان جور که گفته شد در زمانی که فاصله ستون ها از هم کم باشد به ناچار باید سراق استفاده از این تیپ ویلا ها رفت.

3.فنداسیون منفرد

که البته این نوع فنداسیون نیز به دو بخش تقسیم میشود.

الف) فنداسیون منفرد بر روی خاک: از حات اول زمانی استفاده میشود که بستر خاکی ما پاسخگوی استفاده از این نوع فنداسیون ها باشد. از آنجایی که این فنداسیون ها بر روی خاک اجرا میشود نیاز به این دارد که تمامی پی های منفرد با المانهایی به نام شناژ به همدیگر متصل شوند تا در شمان وقوع نشست های نا متقارن زمین رفتار هر کدام از این پی های منفرد به صورت مستقل نباشد. یعنی با اینکه پی ها به صورت منفرد و از هم جدا هستند رفتار جابجایی آن ها کاملا با یکدیگر میباشد

 ب)فنداسیون عمیق (شمع): این نوع فنداسیون زمانی اجرا میشود که بخواهیم هر کدام از ستونها به صورت مستقل دارای فنداسیون باشند.که معمولا برای اجرای فنداسیون ویلای لوکس سریع ساز از این تیپ فنداسیون ها استفاده میشود.

از محاسن استفاده از این فنداسیون ها میتوان به این موضوع اشاره کرد که ایتن تیپ از پی سازی ها را میتوان در هر زمینی و در هر شرایط توپوگرافی اجرا نمود. سرعت کار بسیار بالا میباشد و نیز دقت کار مشروط بر رسد کردن نقشه بردار بسیار بالا می باشد.

از آن جایی که تمامی این فنداسیون های منفرد شمعی به صورت کاملا مستقل می باشند نیازی به رابط بینشون که همان شناژ میباشد نیست. طراحی و محاسبات این گونه پی های منفرد به گونه ای میباشد که پی ها هم به صورت کششی کار میکنند و هم به صورت فشاری برای همین نیازی با شناژ نمیباشد.

رفتار کششی و فشاری پی های شمعی در ویلاهای لوکس سریع ساز به چه معناست

این که تمام پی ها رفتار فشاری دارند که امری کاملا طبیعی است به این معنا که بار نقطعی را دریافت کرده و به صورت گسترده تر به زمین انتقال میدهند. 

ولی این که یک پی رفتار کششی داشته باشد کمی جای صحبت دارد.فرض کنید میخی درون دیوار رفته باشد, آیا در آوردن آن میخ با دست کار راحتی است؟ چه چیز باعث میشود که آن میخ از دیوار بیرون نیاید و نتوانیم آن را با دست بیرون بکشیم؟

این که ته میخ به درون دیوار رفته است و ما نمیتوانیم آن را با دست بیشتر به داخل بفرستیم یعنی مقاموت میخ در برابر فشار ولی این که ما نمیتوانیم میخ را بیرون بکشیم به معنای مقاومت میخ در برابر کشش میباشد, و این مقاومت چیزی نیست جز اصتحکاک بین میخ و گچ دیوار که آن را گرفته.

پس حالا بهتر متوجه میشویم که رفتار کششی شمع های هم فشاری هست و هم کششی به چه معناست. از آن جا که تمامی نیرو های وارده به فنداسیون ویلای لوکس سریع ساز به صورت فشاری نمیباشد و نیروی کششی نیز وارد میشود میبایست تدابیری اتخاذ شود که پی ها توان نیروی کششی را نیز داشته باشند

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش