نمای سیمانی اصولی و درست در ویلا و ساختمان های لوکس

نمای سیمانی در ساختمان و ویلاهای لوکس :

شاید با گفتن کلمه نمای سیمانی ما ناخوداگاه به یاد ساختمان های بد ترکیب سیمانی که به مرور زمان بسیار کثیف شده اند بیفتیم.ولی در واقع این گونه نیست .این موضوع گریز ناپذیر است که ما از نمای سیمانی چشم پوشی کنیم. اجرای اصولی نمای سیمانی نه تنها کار دست پایینی نیست بلکه باعث مجل تر شدن هرچه بیشتر ساختمان و یا ویلای ما میشود.   

                   

                                                                          

 موارد مهمی که باید در نمای سیمانی در نظربگیریم:

1- ما نیاز یه یک استاد کار متخصص و کاردان داریم تا نه تنها از پرت زیاد مصالح جلوگیری کند بلکه سطح سیمانکاری نما را تا حد ممکن صاف و صیقلی کند.

  2- نمای سیمانی به هر دلیلی ممکن است ترک های ریز یا درشتی بردارد , این موضوع به راحتی قابل جبران است. به این صورت که میبایست سطوح سیمانکاری خود را با کروم بندی به ناحیه های کوچکتر تبدیل کنیم تا ترک خوردگی محدود و محدودتر شود

 3-با به کار بردن چسب بتن می توان ترک ها را از بین برد , به طورمثال در هر متر مکعب ازملاتی که در سیمانکاری نما میسازیم  10 تا 12 قوطی چهار کیلویی چسب بتن درون ملات می ریزیم که باعث گیرایی و چسبندگی ملات ما می شود وترک ها کاهش پیدا می کنند.

4-از الیافی به نام پلی پورو پیلن که شکل خورده های ریز مو می باشد استفاده می کنند. این الیاف شباهتی به ویسکوز دارند با این تفاوت که ویسکوز قابل تفکیک نیست ولی پلی پروپیلن به صورت خورد شده وقابل تفکیک است که با ملات سیمانی مخلوط می کنند تا میزا ن ترک خوردگی را به حداقل برساند. این الیاف لابلای ملات به صورت توری عمل میکنند و ملات را مسلح نگه می دارد.مسلح کردن سیمان در نمای سیمانی باعث کاهش ترک ها تا 80 درصد میشود.

5-بلافاصله بعد از سیمان کاری به مدت هفت روز این نمای سیمان کاری شده را آب می دهند تا از ترک خوردگی جلوگیری شود .

مراحل اجرایی سیمان کاری 

1-کروم بندی کردن سطح نمای سیمانی و اجرای لایه سیمانکاری آستر با سیمان سیاه و ماسه درشت دانه و زبر

2- اجرای لایه رویه سیمانی با ماسه سیمان سفید و پودر سنگ که سطح کار ما را ساف کرده و آماده اجرای لایه های بعدی (مانند کنتکس, رنگ های مخصوص نما , رزین ها و یا میکروسمنت) مینماید

3- برای نما های مدرن روی نمای سیمان کاری از یک متریال دیگر استفاده می کنیم به نام میکروسیمنت این متریال نوین و جدید از مواد معدنی تهیه می شود که یک سطح دکوراتیو بسیار زیبا و مدرن به وجود می آورد.

4- در نمای سیمانی به سبک کلاسیک پز از اتمام مرحله سیمانکاری با ماسه درشت دانه و زبر اقدام به انجام عملیات ماسه شسته مینمایند.نمای سیمان شسته یکی از انواع نمای ساختمانی است که در زبان انگلیسی و فنی به آن واش بتن (Wash mortar)  نیز گفته می شود. اجرای نمای سیمان شسته در کشور ما بسیار رایج است. نماي سیمان شسته از جمله نماهای اندودی می باشد و پس از سفت کاری اجرا می گردد. اجرای نمای شسته سیمانی حاصل ترکیب درصد معینی از سیمان سفید یا سیاه (با توجه به رنگ نمای پایانی انتخاب می شود.) و پودرهای رنگی طبیعی یا پودر سنگ رنگی و سنگ های نمره بندی شده به همراه آب است. ملات حاصل را به وسیله ماله و سایر ابزارهای سیمان کاری روی سطح نما اجرا می کنند. کیفیت نمای پایانی به ظرافت و مهارت استادکاران بستگی دارد.

جهت مشاوره در ساخت ویلا و ساختمانهای لوکس با ما در تماس باشید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش