ویلای لوکس سریع ساز با سیستم سبک سازی و به سازی

ویلای لوکس سریع ساز با سیستم سبک سازی و به سازی

چرا سبک سازی؟ مگه داریم کاردستی درست میکنیم؟ مگه ساختمون نباید جون دار و تو پر و سنگین باشه؟

در جواب باید بگوییم نه

رابطه بین وزن ساختمان و نیروی زلزله

بیایید یک فرمول رو با هم بررسی کنیم V=CW

حالا با این فرمول میتونیم بررسی کنیم که چرا باید ساختمان ما سبک باشه. در فرمول بالا Vبرابر است با نیروی زلزله , همان نیرویی که باعت خرابی و نابودی ساختمان میشود. خود این نیروی زلزله نتیجه دو پارامتر دیگر میباشد اولی C که شتاب زلزله میباشد و یک عدد ثابت و یک مقدار ثابت هست و تغییر نمیکند( مگر در شهرهای متفاوت و یا کشور های متفاوت). و دیگری W که وزن ساختمان هست.

پس مطابق این فرمول نیروی زلزله برابر است با شتاب زلزله ضرب در وزن ساختمان از اونجایی که گفتیم شتاب زلزله ثابت است پس با بالا و پایین رفتن عدد W که وزن ساختمان میباشد عدد نیرو نیزز بالا و پایین میرود.

با این توضیحات متوجه میشویم که تمام اون حرفهایی که میزدند در مورد جون دار بودن ساختمان و یا سنگین بودن ساختمان و یا توپر بودن ساختمان تمام آن ها باور های اشتباه بودند. 

رابطه بین سبک سازی و هزینه های پروژه

یکی دیگر از مسائلی که باید درمورد سبک سازی ویلای لوکس سریع ساز توجه شود این است که هر چه قدر ساختمان ما سبک تر باش هزینه های ساخت و سازه ما نیز کمتر میشود. اشتباهی که بسیاری از افراد میکنند این است که با دیدن قیمت بالاتر مصالح نوین و سبک نسبت به قیمت مصالح سنتی از استفاده کردن آن ها اجتناب میکنند . در صورتی که این موضوع رو باید توجه کنیم که هر چه قدر که وزن مصالح ما سبک تر باشد طبیعتا مقاطع سازه ای ما نیز کوچکتر میشود و در نتیجه هزینه سازه که با قطعیت میتوان گفت بیشترین هزینه در ویلای لوکس سریع ساز ما دارد کاهش میابد. 

روشهای اساسی در سبک سازی یا بهینه سازی سازه ویلای لوکس

اصولا تجربه و دانش فنی طراح سازه، اهرم اصلی در ارائه طرح بهینه می باشد، بصورت جزئی تر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب صحیح تناسبات هندسی برای مقاطع سازه ای تیرها و ستونها (به عنوان مثال ممکن است یک مقطع سازه ای با وجود وزن بیشتر دارای مقاومت کمتری نسبت مقطع با سطح مقطع و وزن بیشتر باشد)
  • چیدمان مناسب ستونها (برخی مواقع حذف ستونها نیز می تواند گامی در جهت بهینه سازی اسکلت باشد)
  • تسلط کامل نسبت به بندهای آیین نامه

  • نزدیک کردن مرکز سختی و مرکز جرم ویلای لوکس جهت کاهش پیچش سازه
  • بکارگیری مناسب عناصر قائم مقاوم در برابر نیروهای لرزه ای شامل دیواربرشی و بادبند
  • طرح مناسب معماری ساختمان به نحوی که هم کیفیت فضاها تامین شود و هم ستونگذاری سازه به نحو مناسب انجام گردد

پس میتوان نتیجه گرفت که از آنجایی که راهبردر کلی گروه طراحی الیزه اجرای سیستم های سریع سازی در ویلاهای لوکس میباشد استفاده کردن از مصالح نوین و سبک نه تنها در کار خللی ایجاد نمیکند بلکه بسیار بسیار در بحث  زلزله و بهبود عملکرد سازه موثر میباشد

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش