طراحی ویلا لوکس با سازه نمایان و ساخت آن

طراحی ویلا لوکس با سازه نمایان و ساخت آن ها

درست چند سال پس از به وجود آمدن سبک مدرن در معماری, شاخه ای نو ظهور در معماری مدرن به وجود آمد به نام سازه های معماری یا بهتر میتوان گفت سازه های نمایان در ساختمان.

                                              

طراحی ویلا لوکس با سازه نمایان چیست

ویلاهای لوکس با سازه نمایان به ساختمان های اطلاغ میشود که پروسه طراحی و ساخت آن ها به گونه ای میباشد که پس از اتمام کار تمام و یا قسمتی از سازه (اسکلت ساختمان ) به صورت نمایان و زینتی مشاهده میشود و پوشیده نمیشود.

 

مگر اسکلت ساختمان هم زیبایی دارد

اولین تصویری که در تمامی اذهان در مورد سازه (اسکلت ساختمان) پیش می آید این است که مگر سازه ساختمان هم زیبایی دارد؟ در جواب باید گفت در صورتی که طراحی سازه بر اساس اصول زیبا سازی باشد بله. 

             

5 نکته طلایی درباره طراحی ویلا لوکس با سازه نمایان و اجرای آن ها

1. بگذارید اولین واهمه درباره معماری با سازه نمایان و طراحی ویلای لوکس با سازه نمایان رو برطرف کنیم. در حالت عادی سازه ساختمان ها با این دیدگاه طراحی و اجرا میشود که قرار است در پایان چیزی از آن پیدا نباشد. ولی ما برای طراحی و اجرای ویلاهای لوکس با سازه نمایان فرایند طراحی را به گونه ای پیش میبریم که میدانیم تمامی سازه قرار است در انتهای کار دیده شود پس تمام سعی را بر این قرار میدهیم که از مقاطعی استفاده کنیم که به صورت تیر ورق و یا ستون ورق نباشد یا به گفته دیگر مقاطع از پروفیلهای استاندارد نورد گرم باشد تا در انتها پس از رنگ آمیزی به صورت کاملا یک پارچه و تمیز در کار نمایان باشد. 

2. استفاده از اتصالات پیچی به جای اتصالات جوشی:

از آن جایی که دو جنبه از کار که اولین آن زیبا سازی سازه و دیگری سرعت بالا در اجرا میباشد برای ما حائزاهمیت است, بنابر این استفاده از اتصالات جوشی در کار به هیچ عموان توصیه نمیشود. تمامی سعی بر آن است که تمامی قطعات سازه در کارخانه به صورت قطعات اسمبلی و جدا جدا از هم ساخته شوند و در محل پروژه با پیچ هایی که در جلوتر در مورد آن ها توضیحات کامل رو خواهیم داد متصل شوند

    

3. استفاده از پیچهای اتصالی آبکاری شده لوکس:

در طراحی ویلا لوکس با سازه نمایان و اجرای آن ها تمامی سعی بر آن است که سازه از نظر بسری در بهترین حالت باشد. و از آن جایی که تمامی اتصالات بین سازه این تیپ از ویلا ها به صورت پیچ و مهره است , تمامی این پیچ و مهره ها میبایست آبکاری لازم را جهت استقامت کافی و نیز زیبایی لازم را داشته باشد .

4. آبکاری گالوانیزه بر روی سازه:

از آن جا که سازه این تیپ از ویلا ها به صورت کاملا نمایان میباشد میبایست سازه به صورت کاملا محافظت شده در برابر رطوبت و خوردگی در کار اجرا شود. بهترین و مناسب ترین لایه محافظ برای سازه آبکاری گالوانیزه میباشد. آبکاری گالوانیزه معمولا با ضخامت بین 80 تا 120 میکرون میباشد.

5. رنگ پودری الکترو استاتیک:

بعد از فرایند گالوانیزهکردن سازه جهت زیبا سازی روی آن میبایست سازه رنگ آمیزی شود و از آنجایی که تعداد کمی از تیپ های رنگ بر روی سطوح گالوانیزه شده می ایستد ما میبایست از رنگ پودری الکترو استاتیک جهت زیبا سازی سطوح اسکلت فلزیمان استفاده نماییم

از آنجایی که ساختار سقف این تیپ ویلا ها کمی با سقف های متداول متفاوت است بنابر این پیشنهاد میشود از به کار بردن لوستر های آویز خود داری شود تا فرمت معماری داخلی و دکوراسیون داخلی این تیپ ویا ها به هم نخورد. پیشنهاد نور پردازی برای ویلاهای لوکس با سازه نمایان استفاده از منابع نوری هالوژنی و منابع نوری ریلی میباشد که معمولا منابع نوری هالوژنی بر روی سقف و منابع نوری ریلی بر روی تیز های فلزی نمایان سازه قرار میگیرد

 

طراحی ویلا لوکس با با سازه نمایان و ساخت آن ها با سازه های غیر متعارف

در بحث طراحی سازه های معماری استفاده از طرح های نامتعارف در بحث زیبا سازی سازه های اهمیت بسیار زیادی دارد. دراین تیپ ویلا ها تمام سعی بر آن است که خود طراحی سازه به گونه ای باشد که خیلی شبیه به ساختمان های متداول نباشد و از نظر زیبایی طرحی متفاوت با بقیه سازه ها داشته باشد.

 

جهت طراحی ویلا لوکس با سازه نمایان و ساخت آن ها با ما در تماس باشید

با سیستم های سریع سازی این تیپ از ویلا ها بیشتر آشنا شوید

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش