طراحی داخلی آشپزخانه و مواردی که باید به آن توجه شود

طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه یکی از نقطه های کانونی مورد توجه است ، چرا که تردد افراد خانواده در طول روز به این فضا زیاد میباشد. و معمولا خانم ها بیشتر از سایر افراد خانواده در این فضا حضور دارند ، از این رو میبایست فضای دلنشینی را طراحی و اجرا کرد .

گروه ما (گروه معماری الیزه) با انواع طراحی داخلی آشپزخانه نسبت به سلیقه ،سبک دلخواه و بودجه شما در ارائه هرچه بهتر و اجرائی منحصربفرد شما را یاری و راهنمایی می کند تا از یک محیطی دلنشین وزیبا برخوردار باشید .

طراحی داخلی آشپزخانه خوب چه ویژگی هایی دارد :

در طراحی داخلی آشپزخانه ابتدا به بخش هایی که بیشتر  تاثیرگذار می باشد دقت نمائیم ، اینکه آشپزخانه دارای فضای بسته یا بازباشد مهم است ، هرچه فضای آشپزخانه بازتر باشد فضا برای طراحی داخلی آشپزخانه بیشتر است و آشپزخانه بزرگتر نشان داده می شود و نیز میتوان از المانهای متنوع تری استفاده کرد و هر چه قدر که فضای آشپزخانه کوچکتر باشد فضا سازی ما با کابینت در ارتفاع میبایست بیشتر باشد .

با توجه به آنچه که اطلاع دارید آشپزخانه از مثلث ارتباطی بین یخچال ، گاز و سینک تشکیل شده یعنی این سه ضلع باید طوری طراحی شود که براحتی در دسترس باشد .    

این امر در طراحی داخلی آشپزخانه موثر و نسبت به آن طراحی می شود .در کل آشپزخانه ها به چند دسته تقسیم می شود .

انواع طراحی داخلی آشپزخانه :

1-آشپزخانه یو شکل :

آشپزخانه هایی هستند که دارای سه دیوار اصلی می باشند که فضای داخلی آشپزخانه  را پوشش داده اند . این نوع آشپزخانه ها فضای زیادی در اجرای کابینت ها و باکس ها به وجود می آورند . که در قسمت وسط آشپزخانه می توان از یک جزیره یا یک میز غذا خوری استفاده کرد . گاهی یک طرف دیوارکه باز می باشد توسط کابینت ها تا سقف می پوشانند و نوع یو شکل را به وجود می آورد .

 

طراحی داخلی آشپزخانه یو شکل
طراحی آشپزخانه یو شکل

2-آشپزخانه ال شکل :

این شکل از آشپزخانه محبوب می باشد ، چراکه ضمن اجرای کابینت ها می توان  یک میز جزیره ای که رابطه بین نشیمن و آشپزخانه میباشد به عنوان جدا کننده فضا قرار داد .که نسبت به سبک معماری کلاسیک ، نئو کلاسیک و مدرن قابل تغییر است و به طراحی داخلی آشپزخانه کمک زیادی می کند .

 

اشپزخانه ال مانند
آشپزخانه ال

3- آشپزخانه منحنی :

بعضی از آشپزخانه ها فضای باز و یکسره با حال ونشیمن دارند که با طراحی داخلی آشپزخانه می توان سبک کابینت ها را طوری به حالت منحنی ایجاد ساخت تا فضای جذابی از این نقطه کانونی بگیریم. گوشه های تیز کنار کابینت ها ، همجوار بودن با یخچال ویا گاز را می توان یک حالت منحنی ایجاد کرد که نرمی ولطافت منحنی بودن را نمایان سازد .

 

طراحی آشپزخانه منحنی
آشپزخانه با طرح منحنی

در طراحی داخلی آشپزخانه چه بزرگ و یا کوچک ، شکل اصلی آشپزخانه ، اهمیت بسزای در اجرای کابینت ها ، کفپوش های مناسب آشپزخانه ، رنگ ها ، نورپردازی و...دارد که هرکدام را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

انواع کابینت در طراحی داخلی آشپزخانه :

 

1-کابینت ام دی اف :

رایج ترین متریال بکار برده شده چوب MDF می باشد که از فشرده شدن خرده چوب های   طبیعی در مجاورت گرما وفشار بدست می آید ، وبصورت تخته چوب های سنگین به بازار عرضه می گردد .این کابینت ها دارای طرح ورنگ های متفاوت هستند واز قیمت مناسبی برخوردارند ، اما باید در برابر دمای بالا و آب مراقبت شوند چرا که باعث آسیب به کابینت می شود .

 

طراحی آشپزخانه با کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف

2-کابینت هایگلاس :

یکی از کابینت های مدرن و درخشان امروزی کابینت هایگلاس می باشد که از ام دی اف خام با لایه های پلی گلس تهیه شده است . این کابینت ها بازتاب نوری خوبی دارند .با مراقبت مناسب می توان در دراز مدت از آنها استفاده کرد .زیرا این کابینت ها در اثر خراشیدگی آسیب می بینند ودارای قیمت بالای می باشند .

 

طراحی کابینت هایگلاس
کابینت هایگلاس

3-کابینت های تمام چوب :

این نوع کابینت ها در طراحی داخلی آشپزخانه با سبک کلاسیک دارای طراحی و نقش های جذاب می باشند و د رنئو کلاسیک بصورت ساده استفاده می شوند . این نوع از کابینت قیمت های بالایی دارند که جزکابینت ها لوکس به شمار می رود .

 

کابینت چوبی
کابینت تمام چوب

4- کابینت ممبران :

این کابینت مانند کابینت هایگلاس از ام دی اف خام که پس از طراحی توسط یک لایه پی وی سی پوشانده می شود که هیمن امرباعث خاصیت ضد آب شدن کابینت می شود که براحتی نیز قابل تمیز کردن می باشد .

 

کابینت ممبران در آشپزخانه
کابینت ممبران

5- کابینت پی وی سی :

کابینت های با جنس پلاستیک پی وی سی می باشند که دا رای خاصیت ضد آب و قابل شستشو هستند که از لحاظ قیمت بسیار قیمت بالایی دارند .

 

طررح کابینت پی وی سی
کابینت پی وی سی

6- کابینت اچ پی ال :

این کابینت ها از رزین فلونیک ولایه های سلولزی ساخته شده و عمر طولانی را برای کابینت رقم می زند .که در مقابل فشار حرارت و آب بسیار مقاوم می باشند و قیمت بالایی دارند و جز کابینت های منحصربفرد هستند .

 

طرح کابینت ال دی
کابینت اچ پی ال

7-کابینت فلزی :

کابینت های باز جنس فلز هستند که قدیمی می باشند و  در مقابل رطوبت دوام چندانی ندارند و در برابر فشار و ضربه مقاوم نمی باشند .و امروزه کاربرد چندانی ندارند .

 

طراحی کابینت فلزی
کابینت فلزی

 

ما در طراحی داخلی آشپزخانه با استفاده از انواع کابینت متناسب با سلیقه شما یک فضای دلنشین را برایتان پیاده سازی می نمائیم .

 

رنگ ها در طراحی داخلی آشپزخانه:

در طراحی داخلی آشپزخانه استفاده از رنگ ها وایجاد یک هارمونی رنگی فضا را تحت تاثیر قرار داده و آشپزخانه شما را جذاب تر می سازد . وجود رنگ ها به محیط طراوت وشادابی می بخشد و از لحاظ روانشناسی بر روحیه افراد تاثیر مستقیم دارد .

رنگ ها با داشتن طیف رنگی متفاوت و دامنه رنگی از تیره تا ملایم و کم رنگ دسته بندی و نسبت گروهی به سرد ، گرم یا خنثی بودن رنگ تقسیم  می شوند .

گروه رنگی سرد با ترکیبی همراه رنگ های خنثی فضای شما را شاداب جلوه می دهند .گروه رنگ های گرم همراه با برخی از رنگه های ملایم سرد فضای جذابی به شما هدیه می دهد . گروه رنگ های خنثی فضای شما را بزرگتر نمایامن می کند .

استفاده از رنگ های توسی یا خاکستری به همراه سفید برای آشپزخانه ها ی خطی مناسب هستند ویا رنگ های قهوه ای همراه مشکی محیط جذاب بوجود می آورند .

 

 

رنگ ها در طراحی آشپزخانه
رنگ ها در طراحی آشپزخانه 

نور پردازی در طراحی داخلی آشپزخانه :

در طراحی داخلی آشپزخانه با یک نورپردازی دقیق و اصولی می توان از محیط طراحی شده به خوبی استفاده کرد و و نمای قابل توجهی به این نقطه کانونی داد.

رنگ ها رابطه مستقیمی با نورپردازی دارند ، چراکه با یک نورپردازی خوب در طراحی داخلی آشپزخانه ما جلوه بهتری از رنگ ها را می گیریم .

این نورپردازی با چهار اصل نورپردازی قابل اجراست ، که به صورت آویز از سقف ، نورهای دکوراتیو لامپ های هالوژنی ، نورهای مخفی نوارهای  در زیر کابینت و بصورت تاکیدی مشخص کردن یک عنصر در آشپزخانه مشاهده می شود .

این نورپردازی ها سبک بکاررفته و تجهیزات را بهتر نشان داده و فضای طراحی شده شما را منحصر بفرد می سازد .

 

نور پردازی در طراحی آشپزخانه
نورپردازی در طراحی آشپزخانه

انواع کف پوش های مناسب برای آشپزخانه :

یکی از متریال کاربردی در طراحی داخلی آشپزخانه کف پوش های مناسب برای آشپزخانه می باشد .که با توجه به کیفیت ، طرح و رنگ تقسیم می شوند ، ولی کف پوش ها مناسبی که می توان در آشپزخانه بکار برد شامل :

1-کف پوش سرامیکی :

یکی از کف پوش های که بسیار مورداستفاده آشپزخانه درطراحی داخلی آشپزخانه می باشد کف پوش سرامیکی است .که دارای تنوع بالا در دو نوع مات و براق می باشد .که بهتر است برای آشپزخانه از نوع مات آن بدلیل رفت وآمد زیاد در این محیط استفاده شود تا آثار آلودگی نمایان نباشد .این کف پوش قابل شستشو می باشند و از لحاظ قیمت مقرون و بصرفه هستند .

 

سرامیک با رنگ کابینت ها
کف پوش سرامیکی هارمونی با کابینت

2-کف پوش سنگی :

این کف پوش ها بدلیل طبیعی بودن دارای کیفیت فوق العاده در برابر فشار ، دما وحرارت هستند وهمچنین قابل شستشو می با شند ولی دارای قیمت بالا یی می باشند زیرا جز دسته لوکس بشمار می روند وبسیار شیک هستند .

کف پوش سنگی در طراحی داخلی آشپزخانه
کف پوش سنگی

3- کف پوش چوب پنبه ای :

این کف پوش را از پوسته درخت بلوط که به شکل ریزدانه می باشد ، در برابر فشار و دمای کوره به شکل های مختلفی در می آید و دارای بافت نرمی هستند ، که توسط لایه محافظی بنام پلی یورتان در طرح و رنگ های مختلف تولید می شود که خاصیت بازیافتی دارند .

کف پوش چوب پنبه ای
کف پوش چوب پنبه ای

کف پوش پی وی سی :

کف پوش پی وی سی از مشتقات نفتی پلیمری بدست می آید که یک نوع پلاستیک فشرده شده است .که در انواع مختلف چوبی ، گرانیتی و... به بازار عرضه می شود .

 

کف پوش پی وی سی
کف پوش پی وی سی طرح چوب

 

در طراحی داخلی آشپزخانه استفاده از عناصر های مختلف نیز وجود دارد یکی از این عناصر گیاهان می باشند  ، که با استفاده از این عنصر می توان فضا را دل انگیز تر ساخت .

 

گروه معماری الیزه در طراحی داخلی آشپزخانه تمام موارد بکاررفته را بصورت دقیق اجرا و پیاده سازی می کند و شما را در این امر یاری میکند .

 

گروه معماری الیزه

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش