ترمو وود و به کار گیری آن در ویلا ها و ساختمان های لوکس

ترمو وود چیست ؟

ترمو وود چوبی است که ازدرخت کاج بدست می آید (کاج دارای رشد خطی،بافت زیبا وسبک است که در تولید ترمووود بکار می رود) .

عملیات ترموکردن چوب طبق یک سری مراحل استاندارد خاص انجام می شود . بصورتی که چوب کاج را درمحیطی با دمای 180 درجه سانتی گراد بدون فضای اکسیژن (خلا، باعث نسوختن چوب می شود) قرار می دهند.

در این حالت چوب مقدارآب درونی به همراه رزینی که دارد را از دست می دهد . رزین(یا همان صمغ های مایع) ماده ای روغنی شکل درون چوب است که باعث احتراق وآتش گرفتگی چوب می شود .

زمانی که چوب آب و رزین خود را از دست می دهد در برابر سرما ،گرما ، رطوبت و حرارت زیادآتش مقاوم می شود. ولی در چوب های معمولی این چنین نیست، چوب در برابر سرما و رطوبت حالت متورم و پوسیدگی پیدا می کند و در برابر گرما و حرارت می سوزد .

انواع ترمو وود:

  چوب های ترمو شده دارای یکسری گره هایی هستند که تنوع این گره ها کیفیت ونوع آن را از لحاظ مرغوبیت مشخص می کند .

گره نقطه ای: این نوع گره روی سطح چوب به صورت نقطه های زیاد قابل مشاهده است . تعدادزیاد این گره روی چوب اصلا خوب نیست و نشان دهنده مرغوبیت کم چوب می باشد . این نوع گره دارای یکسری شکاف های است که این شکاف ها در بازه زمانی طولانی مدت در برابر سرما و گرما و رطوبت ترک می خورند و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند .

گره پروانه ای : این نوع گره روی سطح چوب به صورت منحنی های منظم به سمت داخل است که بطور پراکنده قابل مشاهده است . این نوع از گره درصد شکاف بین گره ای خیلی کمی دارد که در برابرسرما رطوبت وگرما مقاوم است وآسیب زیادی نمی بیند و دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی است .

شکل ظاهر و چگالی چوب های ترمو شده نشان دهنده کیفیت آن است به طوری که هر چقدر چوب سنگین تر باشد کیفیت پایین تری دارد و هر چقدر سبک تر باشد باشد کیفیت بالاتری دارد .

در صورتی که بخواهیم در ایجاد نما ،محوطه سازی ، استخر و... از ترمو وود استفاده کنیم ، باید توجه داشته باشیم هر چقدر هم بخواهیم از ترمو وود با کیفیت ترو مرغوب تر استفاده کنیم  باز چوب ترمو در برابر گرما، سرما ، رطوبت و اشعه خورشید نیازمند مراقبت می باشد.

برای همین موضوع ما رزین های مخصوص ترمو وود را پس از اتمام عملیات اجرا بر روی چوب ها میزنیم.

این ماده( که ضد اشعه خورشید است) را روی ترمو وود می زنند تا حالت شادابی و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد و تقریبا سالی یک بار برای ترمو وود با کیفیت معمولی و هر دو سال یک بار برای چوب های ترمو شده با کیفیت عالی استفاده می کنند تا طراوت خود را حفظ کند .

جهت مشاوره اجرای ویلا ها و ساختمان های لوکس با ما در ارتباط باشید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش