طراحی دکوراسیون داخلی اتاق و مواردی که باعث زیبایی فضای اتاق میشود

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی میباشد . چراکه افراد برای احیای انرژی از دست رفته وتجدید قبا نیاز مند به یک مکان  خصوصی هستند تا آنچه که باعث آرامش روح و جسمشان می شود را در  اتاق خواب زیبا و بی نظیر بدست آورند .

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق با توجه به بخش بندی فضای داخلی خانه ، و اینکه اتاق خواب ها در چه متراژ وابعادی تعیین ، و یا چه تعداد اتاق در محیط وجود دارد ، می توان تقسیم بندی شود و برای هریک بطور جداگانه طراحی دکوراسیون خاصی صورت بگیرد .

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها که معمولا مربوط به اتاق خواب ها و یا  اتاق کار میباشد  ، می بایست نسبت سلایق افرادی که قرار است در آن فضا زمان خود راسپری کنند انجام پذیرد.

توجه به اتاق خواب والدین و فرزندان نسبت به جنس و سن آنها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها مهم می باشد ، این که فرزندان در چه گروه سنی می باشند وجنسیتشان چیست در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها موثر می باشد .

گروه معماری الیزه با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها پیشنهادات منحصربفردی را در اختیارتان می گذارد تا برای  گروه های  سنی مختلف طراحی داخلی صورت پذیرد و همچنین شما را در این امر راهنمایی و یاری می نماید تا فضای دلپذیر ی برای اتاق هایتان داشته باشید .

انواع اتاق ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق :

اتاق خواب والدین :

اتاق خواب والدین باید در خانه به قسمتی تعلق بگیرد که اولا دارای دید نباشد ودر ضمن از همه بزرگتر باشد , و محیط اطراف اتاق از شلوغی بدور باشد .

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب والدین باید به مسائل زیر توجه داشت :

اینکه اتاق از فضای کافی برخوردار بوده و حدلاامکان دارای سرویس بهداشتی و حمام باشد ، که معمولا به این اتاق ها اتاق خواب مستر می گویند .وجود کمد های دیواری بزرگ در اتاق و امکان دسترسی والدین به لوازم مورد نیاز بسیار مهم است که به وسیله متریال چوبی با جنس و رنگ متفاوت و سبک معماری وسلیقه فردی بخوبی میتوان طراحی کرد . استفاده از کف پوش های متفاوت و طراحی بر روی دیوارها توسط گچبری ها ، انواع پتینه کاری ، کاغذ دیواری ویا رنگ معمولا برگرفته از سبک مورد نظردرنشیمن و یا آشپزخانه میباشد ، فضای اتاق خواب یک هارمونی خوبی با دیگر فضاهای خانه داشته باشد.

استفاده از عناصر متفاوت مانند یک تختخواب دو نفره و راحت ، بکارگیری میز آرایش در نقطه دیگر اتاق ، وجود میزوصندلی مناسب و همچنین استفاده از پرده های شیک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق می تواند با تبعیت از سبک معماری داخلی طراحی شده برای کل خانه, محیط شما را بی نظیر نماید.

وجود رنگ های ملایم ، همراه با یک نورپردازی ایده ال می تواند اتاق خواب شما را برای داشتن ساعاتی از آرامش بخوبی محیا سازد و همچنین استفاده از گیاهان آپارتمانی می تواند طراوت و شادابی بیشتری را برای اتاق خواب والدین به وجود آورد.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
اتاق خواب والدین

 

اتاق خواب جوان و نوجوان :

ابتدا اینکه فرزند شما دارای یک اتاق مجاز باشد, حس مستقل بودن را به او القا می کنید. و اینکه به او نشان می دهید که ساعاتی را بدون حضور والدین سپری کند و در حریم خصوصی خود آرامش لازم را می تواند بدست بیاورد وتصمیمات لازم برای زندگی خود را بگیرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق جوان ویا نوجوان باید به این نکته توجه داشت که برای چه جنسیتی طراحی می شود .اینکه اتاق خواب برای دختر و یا پسر باشد نیز دارای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق متفاوتی است.

استفاده از رنگ های مات خنثی و نورپردازی های جذاب فضارا برای یک طراحی اتاق پسرانه محیا می سازد کاربرد رنگ های توسی بهمراه سفید ، آبی و یا مشکی محیط اتاق را اسپرت نشان می دهد . استفاده از میزتحریر بهمراه نورهای ملایم برای مطالعه و تختخواب در فاصله کمی از آن می تواند دسترسی را راحترسازد . و برای اتاق دختر نوجوان وجود یک میزآرایش در قسمت پائین تخت ویا سیستم صوتی تصویری مجزا اتاق را برای یک دختر نوجوان محیا سازد .

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه
طراحی داخلی اتاق پسرانه

بکارگیری رنگ های گرم و گاها پاستیلی و نورپردازی زیبا فضا را برای یک اتاق دخترانه اماده می سازد. استفاده از رنگ صورتی ، بنفش و.. اتاق جذاب و شیکی نمایان می کند .وجود تختخواب ، میزمطالعه ، میز آرایش و کمدهای متفاوت با جنس و رنگ های که مناسب دختران می باشد محیط طراحی شده را بسیار چشمگیر میکند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
طراحی داخلی اتاق دخترانه

اتاق خواب کودک یا نوزاد :

با تعبیه یک اتاق مجزا برای کودک یا نوزاد در نزدیکی اتاق والدین برای دسترس بودن مادر برای کودک می توان به پرورش کودک برای حس افزایش اعتماد بنفس کمک شایانی کرد .چرا که کودک باید توانای لازم را به مرور زمان یادبگیرد و فعالیت های خود را مستقلا انجام دهد .

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک ویا نوزاد به گونه ای باید باشد تا کودک از هر گونه آسیب بدور و همچنین کاملا از لحاظ ایمنی مطمئن باشد تا براحتی بتواند در اتاق حضور داشته و والدین بتوانند براحتی در  زمانهایی کودک را بحال خود رها سازند .

وجود تخت خواب کودکان معمولا با حفاظ طراحی می شود تا ایمنی کودک تامین شود ، استفاده از بوفه اسباب بازی و همچنین کمد لباس های مجزا نکته بسیار مهمی است که از لبه های تیزویا شیشه برخوردار نباشد و دارای منحنی باشد تا از هر گونه آسیب به کودک جلوگیری شود .استفاده از فرش با بافت نرم و ملایم این امکان را می دهد تا پوست کودکتان آسیبی نبیند . بکارگیری رنگ های سرد به همراه گرم و نقاشی های کودکانه بر روی دیوار و یا کاغذ دیواری های جذاب این فضا را برای کودک جذاب ترمی سازد تا بیشتر زمان بازی را در اتاق خود سپری کند .

استفاده ازنورپردازی کم و یا شب خواب های بسیار زیبا می تواند در زمان استراحت کودک باعث آرامش و راحت خوابیدن فرزند دلبندتان شود .

 

طراحی دکوراسین داخلی کودک
اتاق کودک

اتاق کار یا مطالعه :

این اتاق معمولا برای کار والدین طراحی می شود ، در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق معمولا اتاق کار یا مطالعه استفاده از میز بزرگ کاربه همراه صندلی ، کتابخانه و مبلمان مخصوص, در اتاق وجود دارد . رنگهای بکار رفته در این اتاق گاها خنثی می باشد تا خسته کننده نباشد ، نورپردازی اتاق کار بطور معمول با نورکلی روشن و درخشان ویا بوسیله نور های دکوراتیو طراحی می شوند بکارگیری نور مطالعه دکوراتیو نیز روی میز کار بسیار حائز اهمیت میباشد .

بیشتر اوقات اتاقی که دارای تراس یا بالکن باشد را به اتاق کار اختصاص می دهند تا زمانی که فرد دچار خستگی می شود زمانی را در تراس سپری کند . که طراحی داخلی تراس معمولا از طراحی نما و محوطه برگرفته می شود .  استفاده از میز و صندلی های مربوط به محوطه های باز و مناسب و حتی پوشش گیاهی می تواند فضای تراس اتاق کار شما را جذاب سازد .

طراحی دکوراسیون اتاق کار
اتاق کار

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق آنچه که طراحی می شود به این نکته توجه میشود که باید محیطی را برای فرد تداعی سازد تا ضمن آرامش روح وجسم از لحاظ دید بصری بسیار زیبا باشد .

پیشنهادات ویژه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق :

 

ضمن ارائه یک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پیشنهاداتی را در این مقاله بیان می داریم تا هرچه بیشتر در اجرای طراحی داخلی اتاق موفق بوده باشید .

 

1-طرح پیشنهادی اتاق خواب والدین :

برای اینکه والدین لحظات آرامش بخش تری را در اتاق خواب سپری کنند ، می توان از عایق صدا در اطراف اتاق استفاده نمود ، برای مثال زمانی که در مرحله گچ وخاک  هستیم با استفاده از فوم های پلی استایرین پیش از گچکاری عایق بندی صدا را انجام میدهیم  ویا اینکه از عایق پشم سنگ در دیوار ها استفاده کنیم تا از عبور صدا جلوگیری کند.

2-طرح پیشنهادی اتاق جوان و نوجوان : 

می توان در زمان طراحی نورپردازی اتاق خواب از نورهای متفاوتی استفاده کرد تا در زمان های مختلف این نورپردازی را تغییر داده و نسبت به روحیات مختلف در زمانهای متفاوت نورهای دکوراتیو مناسبی داشته باشیم، بطور مثال در زمان استفاده از بازی های کامپیوتری میتوان با اجرای یک نورپردازی جذاب آدرنالین خون را بالا برد وهیجان و لذت بیشتری را با نورپردازی محیط ایجاد کرد و با برای زمانهای استراحت نورپردازی مخصوص آن زمان را تعبیه کرد. .

3-طرح پیشنهادی برای اتاق کودک :

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک میتوان با نور پردازی ملایم در زمانی که تمامی نور ها خاموش است با تابش یک هاله ای از نور , ترس را از فرزندتان دور سازید تا در آرامش بهتری بسر ببرد .

4-طرح پیشنهادی اتاق کار :

در طراحی داخلی اتاق کار, محیط را بگونه ای برای شما طراحی می نمائیم که نزدیک به یک اتاق کار اداری اما با حس آرامش بیشتر در شما باشد .استفاده از المان ها ، شلف و یا کمدهای که کالا و لوازم مورد نیاز خود را نگهداری کنید و ایجاد یک فضای نیمه اداری میتواند اتاق کار را بسیار جذاب نماید.

گروه ما با ارائه پیشنهادات مناسب برای طراحی داخلی اتاق ها به شما این امکان را می دهد  ، تا فضای منحصر بفرد ی برای خود ایجاد نمایید.

گروه معماری الیزه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق به شما کمک می کند تا و نهایت استفاده را از محیط طراحی شده داشته باشید . ما با طراحی داخلی به صورت پانوراما این موقعیت را برای شما بوجو آورده ایم تا بصورت مجازی در اتاق ها قدم بزنید .

گروه طراحی الیزه طراح و مجری پروژه های لوکس ساختمانی
گروه طراحی الیزه طراح و مجری پروژه های لوکس ساختمانی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش